Usein kysytyt kysymykset

Verkkokaupasta

K: Kuinka nopeasti tuotteet toimitetaan?

V: Tuotteet toimitetaan normaalisti viimeistään seuraavana arkipäivänä kun ennakkomaksu näkyy tilillämme. Normaali pankkisiirto näkyy pankkiryhmästä riippuen jo samana päivänä tai n. 2 pankkipäivän sisällä. Nopeimmillaan tuote lähtee jo tilauspäivänä.

Tuotteista

K: Onko tuotteilla varoaikaa?

Tuotteet ovat tavanomaisia lisärehuja ts. vitamiini-/kivennäisvalmisteita (eivät lääkkeitä tai lääkevalmisteita) eikä niillä Suomessa kilpailtaessa ole varoaikaa. Valmisteet sisältävät vain sallittuja ravitsemuksellisia lisäaineita eli vitamiineja ja kivennäisaineita. Tuotteet sisältävät ainoastaan niitä raaka-aineita jotka on lueteltu sisällysluettelossa ja niiden määrät on vakioitu joten tuotteet ovat täysin riskittömiä käyttää.

Suomen Hippoksen lääkintäohjeessa kerrotaan yhteenvetona:"Suositeltavaa on, ettei lisäravinteita anneta ainakaan kilpailupäivänä ennen suoritusta. Riskittömintä olisi pitää hevonen ilman näitä aineita 2-3 päivän ajan ennen starttia. Varoitus ei koske hevosen tavanomaiseen ruokintaan kuuluvia kivennäisiä, vitamiineja, elektrolyyttejä tai kuituvalmisteita... Ja; Normaalin suun kautta nautitun ruuan ja veden lisäksi hevoselle ei tule antaa mitään muuta ainetta kilpailupäivänä ennen kilpailusuoritusta. Kivennäiset, vitamiinit, elektrolyytit ja kuituvalmisteet kuuluvat tavanomaiseen ruokintaan."

Tarkat lääkintäohjeet löydät Hippoksen sivuilta Hippoksen lääkintäohje

(huom! ulkomailla kilpailtaessa on otettava huomioon kyseisen maan kilpailusäännöt)

K: Voiko useita tuotteita antaa samanaikaisesti?

V: Kyllä voi. Tuotteet ovat täysin turvallisia myös samanaikaisesti annettuina. Esim. Erikoistuotteet on suunniteltu ja valmistettu tukemaan tiettyistä rasitustiloista toipumista ja usein hevosella onkin useampia oireita ja rasitusta eri elimissä jolloin yhdistelmähoito on tehokkainta. Yliannostuksen vaaraa ei ole.

K:Mikä on “parantumiskriisi”?

V: On hyvin yleistä, että hevosen oireet aiheutuvat myrkyllisten kuona-aineiden kerääntymisestä ja/tai elimistölle vaarallisia aineita poistavien elinten, kuten paksusuolen/maksan, munuaisten, keuhkojen ja ihon, toiminnassa esiintyvistä häiriöistä. Usein nämä aiheutuvat hevoselle sopimattomasta ravinnosta, jota hevosen elimistö on vaikea hajottaa ja poistaa elimistöstä erityselinten välityksellä.

Kun hoito aloitetaan, se elvyttää elimistön tervehtymiskyvyn ja käynnistää kuona-aineista puhdistavan prosessin. Tämä prosessi voi vaikuttaa tilapäisesti hevosen yleiseen terveydentilaan. Käytämme tästä prosessista nimitystä ”parantumiskriisi”.

Tavallisimmat merkit parantumiskriisistä hevosella ovat virtsan ja ulosteen värin, koostumuksen ja hajun muutokset. Nämä muutokset aiheutuvat siitä, että elimistöstä poistuu myrkyllisiä kuona-aineita.

Muita merkkejä voivat olla hevosen laiskistuminen ja hoidon aloittamista edeltävien oireiden paheneminen. Esimerkiksi ihottumat ja kutina saattavat pahentua joksikin aikaa ja jos hevosella esiintyy ontumista, se saattaa korostua entistä enemmän jne.

Parantumiskriisi ilmenee tavallisesti noin 1-2 viikkoa hoidon aloittamisen jälkeen ja se jatkuu 4-5 päivän ajan.

Parantumiskriisi ei millään tavoin ole vaarallinen, ja jos hevosen yleiskunto sallii, sitä voi hyvin treenata ja ulkoiluttaa tänä aikana.

Hevoset reagoivat hoitoon erittäin yksilöllisesti, kukin hevonen on ainutlaatuinen yksilö. Toisessa hevosessa ei ehkä näy mitään merkkejä käynnissä olevasta puhdistumisprosessista, kun taas toisella esiintyy kaikkia tai joitakin edellä kuvatuista oireista.

K: Tuoteselosteessa on 100 % laktoosia, miksi?

V: Tuoteseloste on laadittu viranomaismääräysten mukaisesti. Täydennysrehuista on ilmoitettava pohja-aine joka F-1-H tuotteissa on laktoosia. Tämän lisäksi ilmoitetaan ns. Ravitsemukselliset lisäaineet jotka ovat tuotteiden sisältämiä vitamiineja, mineraaleja, entsyymejä ja aminohappoja.

K: Onko laktoosi hevoselle haitallista?

V: Formula-1-Horse täydennysrehuja kehiteltäessä laktoosia tarkasteltiin erittäin huolellisesti. Kysymykseen onko laktoosi hevoselle epäsopivaa pieninäkin määrinä vastaus oli päinvastainen. Pieni määrä laktoosia on hyvää ravintoa suolistoflooralle ja aikuisillekin hevosille laktoosia voi antaa pieninä määrinä.

Laktoosi ohittaa umpisuolen hajoamatta ja se stimuloi positiivisesti suolistoflooraa. Tutkimukset (esim. *Mayer & co, 1993) osoittavat että toisin kuin esimerkiksi glukoosi ja sukroosi, laktoosi on hellävaraisempaa mahan limakalvoille sillä laktoosi ei todennäköisemmin aiheuta hapanta käymistä kuin em. muut sokerit. Jopa muutamat eläinten lääkevalmisteet sisältävät laktoosia, kuten esim. Influenssa ja tetanus rokotteet.

F-1-H tuotteet ovat olleet markkinoilla yli 20 vuotta ilman haitallisia sivuvaikutuksia.

Hevosilla tehdyt tutkimukset osoittivat hevoselle aiheutuvan ripulin jos sille annetaan ½-1 kg laktoosia. Jos hevoselle annetaan esim. Neljää F-1-H perustuotetta ja kolmea erikoistuotetta, saa hevonen n. 170-180 g laktoosia. 500 kg painoiselle hevoselle annos ei voi aiheuttaa ripulia tai haitata muuten.
F-1-H tuotteissa laktoosia käytetään aktiivisten ravintoaineiden (ns. Ravitsemukselliset lisäaineet) imeytymisen tehostamiseksi.
Markkinoilla on varmasti hevosille haitallisia ainesosia sisältäviä tuotteita, varmista ettet syötä itse sellaisia!

Suosituimmat haut

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

TÄRKEÄÄ!

Lue tilausvahvistuksesta lähetetty sähköposti huolellisesti sillä se sisältää toimintaohjeet. Tilauksia säilytetään tietokannassa kuukausi (1 kk) jonka jälkeen tilaus peruutetaan. Tilauksen peruutuksesta lähetetään vahvistus asiakkaan sähköpostiosoitteeseen.

Tuotteet ja tuotehinnat
Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteisiimme sisältyy arvonlisäveroa. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Maksutavat
Tilaukset voidaan maksaa ennakkomaksuna tai check out toiminteen kautta omaa nettipankkiyhteyttä käyttäen. Vahvistettuasi tilauksen sinulle lähetetään automaattisesti tilausvahvistus ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Jos valitsit maksutavaksi ennakkomaksun, löydät tilausvahvistuksesta tilinumeron jonne voit maksun suorittaa sekä viitenumeron jolla maksu yhdistetään lähetettävään tuotteeseen. Tilaus lähetetään kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Huomaathan että pankkien välinen rahansiirto voi kestää noin kaksi pankkipäivää mikäli oma tilisi ei ole OP:ssa.

Postituskulut
Postituskulut riippuvat valitusta toimitustavasta sekä tilauksen painosta ja maksu lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Jos tilaussumma on vähintään 250 euroa, emme veloita postituskuluja.
Kuluttaja-asiakkailla on mahdollisuus saada paketeilleen maksuton kotiinkuljetus haja-asutusalueilla päiväpostin mukana, mikäli matkaa lähimpään postiin on yli 5 km. (pois lukien Helsingin, Espoon, Vantaan, Kauniaisten, Tampereen ja Turun taajamien ulkopuoliset haja-asutusalueet). Kotiinkuljetus tilataan Postin asiakaspalvelusta numerosta 0200 71000.
HUOM! Tilausvahvistuksesta näet Postin seurantakoodin. Seuraa tilauksesi etenemistä Postin sivuilta mikäli et ole saanut Postilta saapumisilmoitusta kohtuullisessa ajassa. Postin pakettien jakelussa on ollut huomauttamista joten suosittelemme tilauksen etenemisen tarkkailua.

Toimitukset
Lähetämme ennakkomaksulliset tuotteet heti kun suoritus näkyy tilillämme. Huomaathan että eri pankkiryhmien välisessä tilisiirrossa saattaa kestää kaksi pankkipäivää. Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta viiteen (2-5) työpäivää. Jos jokin tilauksen tavaroista on loppunut varastostamme, olemme sinuun yhteydessä.

Palautusoikeus
Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa, pakkaus ei saa olla avattu.
Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on yrityksellä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen. Täydennysrehuissa arvonalennus tehdään aina tuotteen täyteen hintaan saakka.

Kuluttajan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@horsebalance.fi ENNEN tuotteen palauttamista.
HUOM! Tuotteen hinta palautetaan kun tuote on saapunut ja pakkaus on todettu avaamattomaksi. Kuluttaja vastaa palautuskuluista itse. Rahojen palautusta varten pyydämme ilmoittamaan tilinumeron.

Tuotevirheen korjaaminen
Jos toimitettu tuote on vioittunut, voit tehdä tuotteesta virheilmoituksen ja jättää vioittuneen tuotteen ns. asiakaspalautuksena postiin. Postimaksua ei sinun tällöin tarvitse maksaa. Lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tilalle.

Tilaukseen liittyvät kysymykset
Autamme sinua mielellämme kaikissa tilaukseen liittyvissä kysymyksissä, lähetä kysymyksesi sähköpostitse osoitteeseen info@horsebalance.fi